El mètode Grönholm: torna el gran èxit del teatre català!
Ja fa 18 anys de la seva estrena, i parlar d’El Mètode Grönholm és parlar de l’obra de teatre català que ha tingut més ressò internacional, amb “més de dos milions d’espectadors repartits per tot el planeta. És un text que no ha parat quiet i que s’ha representat en una seixantena de països: Londres, Shanghai, Buenos Aires, Hèlsinki, Rio de Janeiro, Varsòvia, Los Angeles, Manila…“.
Estem parlant, doncs, d’un text que es capaç d’arribar a tot tipus de públics: “la universalitat és la seva gran arma: una col·lecció de somriures assegurades comuns a tot arreu”. El seu autor, Jordi Galceran (autor d’altres èxits com El Crèdit, també vista a l’Atrium Viladecans), “és un gran expert en el gènere (…). Els seus textos i, en especial, aquest ‘mètode’, despleguen un ritme impecable, la base de la comèdia”. De la seva obra també se’n diu que en són part indestriable “la cruesa de l’esser humà, l’individualisme i altres valors de la nostra societat i la crítica velada al sistema capitalista”. Ja us podeu imaginar, llegint la sinopsi, que de tot això i més en va carregada aquest espectacle…
Tot i que l’obra sempre s’ha associat al mític teatre Poliorama de les Rambles (on va estar quatre temporades amb gran èxit!), l’obra és de fet una estrena del TNC ja dirigida per Sergi Belbel, director també de l’actual versió amb un un repartiment renovat. Els nous protagonistes (Enric Cambray, Marc Rodríguez, Mar Ulldemolins i David Verdaguer) “formen un elenc envejable i d’una qualitat indiscutible. Un repartiment que suma l’experiència i bagatge necessaris per mantenir els estàndards de l’obra en l’excel·lència que sempre l’ha caracteritzat”.
I segurament que s’hagi recuperat en un moment de pandèmia no és casualitat: El mètode Grönholm és una aposta segura per a tots els públics, una comèdia que vol tornar a omplir Platees en uns temps difícils pel teatre, ja que l’obra no només aguanta el pas dels anys, si no que també continua garantint una bona estona i un somriure al sortir de la sala.